A stratégiai gondolkodás, tervezés hasonlóan alapfeltétel, mint a weboldal elkészítése. Ez a gondolkodás alapvetően a marketing szemléletű gondolkodásból indul ki. A piackutatás (versenytárs elemzés, célcsoport meghatározás, piaci környezet felmérése) SWOT elemzéssel. Cél kijelölése, kampányok kialakítása, kommunikációs kampányok tesztelése, médiumok kiválasztása, marketing mix összeállítása, tervek megvalósítása, eredmények kiértékelése. Ezen eredmények birtokában tudunk hatékonyan továbblépni.
Eszközválasztás
A piackutatási eredmények elemzése és a stratégiánk megalkotása után, elérkezett a pillanat, hogy megkeressük a leghatékonyabb online marketing eszközöket amelyek eljuttatják cégünket a sikerhez, akár kereskedelemről akár szolgáltatásról van szó. Facebook kampányok, Instagram, blogírás, Google Adwords hirdetések reklámok, hírlevélküldés, influencer, Youtube filmek, applikációk, vírusmarketing. Figyelembe véve cégünk jellegét tevékenységi körét, ezen eszközök finom arányban kidolgozott használata segít bennünket az online világában, hogy céljainkat megvalósítsuk.
Kidolgozás
A megfelelő médiumok kiválasztása után alkalmaznunk kell stratégiánkat az adott eszköz technikai és kommunikációs nyelvének lehetőségeit figyelembe véve. Cégünk kommunikációs és vizuális nyelve adott esetben alkalmazkodhat és eltérhet különböző online csatornák esetén. Például egy promóció kommunikációs nyelve másként jelentkezik egy hírlevélben és másként egy vírusmarketing filmben, pedig a cél azonos. Kidolgozásnál már pontosan tudjuk célcsoportunk tulajdonságait, piaci helyzetünket. Ebben a fázisban a kreativitásnak van nagy szerepe.